Dans

Jeg kan ikke danse. Sånn er det bare. Jeg vil lære meg å danse. Toppe har vist meg ulike «transitions» – bevegelsene mellom triksene, altså noe av dansedelen i pole dancing. Toppe ser fin ut. Jeg ser ut som en klumpfotet nisse når jeg prøver meg. Så har man jo det obligatoriske floor worket. Åle seg sensuelt over gulvet er bare ikke noe kroppen min føler seg komfortabel med å gjøre! Er det virkelig noe man kan lære seg, eller skal det ligge litt inne fra før for å kunne få det til å se naturlig ut? Youtube er FULL av sensualitet og bøyeligheter… -jeg ligger der som en stokk! Øvelse gjør mester, sier de. Jeg håper det. Er fremdeles litt i sjokk over beskjeden om opptreden om syv uker. Jeg er fast bestemt på å gjøre mitt beste, og har mange store visjoner om avanserte triks of supersexy dansemoves — jah, veldig realistisk. Panikkanfall når jeg er i nærheten av en stang og innser at jeg nok kommer til å være stakkaren som må starte låten på nytt fordi jeg glemte det første trikset mitt, faller av stangen med svette håndflater og snubler i min egen for forsi jeg har to av den venstre typen. Jaja. Jeg har selvinnsikt. Heldigvis. Men jeg har også viljestyrke. Håper det skinner gjennom mer enn ti storetær på dansefoten.

Gemini

Stikkord: , , , , ,

5 kommentar to “Dans”

  1. toppe Says:

    DU er IKKE er nisse din nisse =P untatt når du sier sånne ting. Du må bare bli komfortabel med bevegelsene. Det er ike at du er dårlig, bare ukomfortabel som får det til å se ikke-perfekt ut=)

  2. Freckles Says:

    Kanskje du tenker for mye? ikke tenk, bare gjør, det kommer det til slutt.. Kanskje… Jeg får fortsatt ikke til korografien til Toppe! 😛

  3. Fru Jones Says:

    toppe: hihihi jeg skal prøve å slappe av så mye som mulig her hjemme, og øve litt på å se ut som om det er den mest naturlige tingen i verden å gjøre.
    freckles: ja, det er nok en stor del av problemet… jeg skal slutte å tenke.. 😉 du må baaare øve på koreografien, om en stund vil du tenke «gosh, syntes jeg virkelig DET var vanskelig??».. hehe

  4. Mina Marie Says:

    Jeg har fått veldig dilla på Roisin Murphy’s Ruby Blue, tror den ville passet bra til en litt rocka koreografi, den har litt brå rytmer også så du slipper å flyte så veldig, og heller gjøre litt mer isolasjoner, personlig føler jeg ikke at jeg prøver å leke sexy like mye da og dermed blir litt komfortabel. Men sannheten er jo at vi prøver ikke leke noenting, vi ER sexy 😉

  5. Fru Jones Says:

    Å, takk for stilig musikktips! 🙂 Det er så gøy å danse hjemme alene, da slår jeg meg løs og kan danse til både flytende musikk og metall! 😀 Hehe du har rett, vi ER sexy. (ehm… ja.)

Legg igjen en kommentar

