Startvansker

Jeg har vært på stanga to ganger, men det mangler ikke på blåmerker og skrubbsår. Hendene mine er såre og røde, og jeg har fine små blemmer på hver fingertupp. Herlig.

Jeg har mestret et par spins. Og er ganske stolt av meg selv. 🙂

Stikkord: , , ,

9 kommentar to “Startvansker”

  1. Kine Says:

    Stilig!

    Trener du på Steg? Eller lærer du deg selv?

  2. frubjoerk Says:

    😀
    Kommer det ingen oppfølger og et neste steg på mestringsstigen snart? Er sååååå spent !!!

  3. FruJones Says:

    Jeg lærer meg selv, gjennom internett og YouTube, men når jeg kan ta meg råd til det vil jeg gjerne ta meg et kurs på Steg! De har visst startet et pole dancingkurs nummer to – pole fitness, hvor de fokuserer mer på selve treningen; klatring, henging og spinning. 🙂

  4. FruJones Says:

    frubjoerk: joda, TO BE CONTINUED. Jeg har mestret mye siden 4. mai. 🙂

  5. Mina Says:

    Pole dancing og fitness er dyrt i Norge. Jeg har gått tre kurs i Dublin til prisen av ett her hjemme. Sånn sett lønner det seg å kjøpe stang og lære seg selv. Det å klare the chair etter noen dager bare skal ikke kimses av, den er tung når den gjøres ordentlig! Om du ikke synes hendene dine venner seg til stanga og blir mindre såre etterhvert kan det lønne seg å kjøpe et par sykkelhansker i skinn, da har man godt grep uansett hvor svett man blir også 🙂

  6. Mjau Says:

    Hei! Har du lagt ned denne bloggen, eller kommer det mer? Interessant å følge for en som akkurat har starta med poledance selv 🙂

  7. Fru Jones Says:

    Mina: Takk for tips! Ja, jeg blir nesten litt sjokkert når jeg ser hvor mye lavere prisene for kurs er andre steder! Begynner på kurs i januar, på Steg Dans i Bergen. Gjett om jeg gleder meg da!?! 🙂

    Hei, Mjau! NEI! Ikke lagt ned, bare tatt en laaaang pause frem til nå, grunnet flytting og studier etc, men nå begynner jeg igjen for fullt!!! Har du fått deg pole hjemme, eller tar du kurs? Åååå så gøy!!! 🙂

  8. Mjau Says:

    Jeg har tatt et 6-ukers kurs på Sometimes studio her i Oslo, og for litt over en måned siden kjøpte jeg meg min egen x-pole. Det er utrolig gøy! I begynnelsen fikk jeg en del problemer med skuldrene mine, som alltid har vært vanskelige, men etter en liten pause og noen lette styrkeøvelser over noen uker går det mye bedre! Gleder meg til å begynne på kurs nummer to i januar, og jeg håper du fortsetter å oppdatere bloggen din når du begynner igjen 🙂

  9. Fru Jones Says:

    Mjau: Heldig som har X-pole! Som jeg skrev i det nyeste innlegget fant jeg ingen nettsider som sendte X-pole, Lil Minx eller noen av de andre kvalitetsstengene til Norge, så det ble denne My Sexy Little Pole. Jeg føler meg [i]trygg nok[/i] liksom, men det hadde vært bedre med en skikkelig en. Når jeg får tak i 4000 kr…

    Hvordan trener du styrke? Jeg skal begynne på enten Nautilus eller Studentsenteret etter jul, på maskinene på treningssenteret, men ser mange fine øvelser på YouTube som sikkert funker fint hjemme. Tenker det er best å få en personlig time på treningssenter først, og få startet skikkelig – dumt å øve inn feil trening.

    Langt svar, dette.. Hehe

    Du har ikke blogg, da? 🙂

Legg igjen en kommentar

